Jedan od ciljeva visokog obrazovanja je obrazovanje društveno odgovornih i aktivnih građana i poticanje njihovog zalaganja u zajednici. Da bi se to postiglo potrebno je ići korak dalje od klasičnog obrazovanja te poticati veće sudjelovanje studenata u rješavanju problema zajednice. Metoda za postizanje ovog cilja široko je priznata diljem svijeta, a radi se o obrazovanju društveno odgovornih i aktivnih građana putem integracije modela društveno korisnog učenja u kurikulum visokog obrazovanja.
Profesionalna znanja i vještine koje studenti stječu tijekom visokoškolskog obrazovanja svakako su važna, kako za njih osobno, tako i za razvoj društva, ali mnogi upozoravaju, ne i dovoljna. Od njih se još zahtijeva (barem bi trebalo) i određeni sklop vrijednosti, motivacija te predanost zajednici i unapređenju uvjeta života (Jacoby, 2009.). U raznovrsnom demokratskom društvu, u kojem zajednice više nisu monokulturalne (i u kojima ljudi ne dijele jednake društvene i kulturalne karakteristke), već multikulturalne sa značajnim razlikama između pripadnika tih zajednica, obrazovanje za aktivno građanstvo, ističe Checkoway (2001.), postaje sve složenije. Kako bi se demokracija u budućnosti uspješno održala, nastavlja dalje: »studente se mora pripremiti i obrazovati tako da razumiju svoj identitet i identitete ostalih, uspješno komuniciraju s ljudima koji su različiti od njih i grade mostove između kulturalnih razlika na prijelazu u još raznovrsnije društvo.« (Checkoway, 2001.:127).
Na koji način aktivno sudjelovanje u zajednici doprinosi studentima i njihovom osobnom razvoju, pročitajte u nastavku!
Ciljevi koje kroz društveno korisno učenje studenti realiziraju mogu uključivati sljedeće:
Istraživanja su pokazala da društveno korisno učenje ima veliki utjecaj na studente!
Izvori:
From At a Glance: What We Know About the Effects of Service-Learning on College Students, Faculty, Institutions and Communities. Janet S. Eyler, Dwight E. Giles, Jr., Christine M. Stenson, and Charlene J. Gray.
The Place of Political Learning in College Anne Colby. Spring/Summer 2008 Peer Review.
Ćulum, B., Ledić, J. (2010). Učenje zalaganjem u zajednici – integracija visokoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana. Revija za socijalnu politiku, 17 (1), 71-88.