Na površini, “STEM” je akronim znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Međutim, kada izvučete taj prvi sloj, otkrit ćete najsloženiju slagalicu u svijetu obrazovanja. Većina edukatora zna što znači STEM, ali koliko ljudi zapravo zna što to znači?
Uobičajena definicija tvrdi da je STEM obrazovanje interdisciplinarni pristup učenju gdje su rigorozni akademski koncepti povezani s poukama iz stvarnog svijeta dok studenti primjenjuju znanost, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku u kontekstima koji povezuju školu, zajednicu, posao i globalno poduzeće koje omogućuje razvoj STEM pismenosti, a time i sposobnost natjecanja u novoj ekonomiji. (Tsupros, 2009)
Međutim, ova definicija postavlja mnoga pitanja. Postavljaju se pitanja: Kako definirate natjecanje? Tehnologiju? Globalno poduzeće? Ta je definicija toliko nejasna da ostavlja mnogo prostora za tumačenje. Ako zamolite 10 različitih nastavnika znanosti, matematike, tehnologije i inženjeringa da definiraju STEM, svaki će vam dati vrlo različit i jedinstven odgovor.
Kada se STEM prvi put predstavio kao “sljedeća velika stvar”, misli koje su stajale iza njega u osnovi su bile usredotočene na dva pitanja. Prvo, postojala je (i još uvijek postoji) rastuća zabrinutost da Sjedinjene Države ne pripremaju dovoljan broj studenata, nastavnika i praktičara u STEM poljima. Drugo, industrijama je potrebno više radnika u tim područjima zbog starenja radne snage i sve inovativnijeg svjetskog tržišta. STEM se konstantno dijeli na te dvije kategorije: STEM obrazovanje i STEM radnu snagu, a rijetko se raspravlja o njima.
Obrazovno, STEM instrukciju zamišljamo kao stvaranje sljedećih inovatora, superzvijezda. Traže se iskusni studenti i nastoji se povećati njihov interes za STEM područja kako bi razvili inovatori budućnosti. Cilj je da se učenike kroz srednju školu priprema za rigorozan studij na sveučilištu kako bi mogli postati vođe industrije budućnosti. Obrazovno STEM se promatra kao vrlo specijalizirano, high-tech područje kojem se studenti pridružuju.
S druge strane, industrija ima jedinstven pogled. STEM iz perspektive radne snage znatno se razlikuje i više se bavi unaprjeđenjem studenata vještinama 21. stoljeća koji su spremni odmah ući na tržište rada. Kada nastavnici razmišljaju o tehnologiji, zamišljaju računala, touchscreen i digitalne alate za prikupljanje podataka. Ovaj pogled se razlikuje od načina na koji se tehnologija razmatrala kada se STEM prvi put pojavljuje kao pojam. Tehnologija u industriji je razmišljanje izvan okvira i korištenje materijala za rješavanje problema.
Na koji način se STEM povezuje s društveno korisnim učenjem? Susretom i radom s ljudima koji ulažu u svoje znanje i vještine, učenici osnovnih, srednjih škola mogu imati velike koristi. Dijeljenje znanja i vještina pomoći će stimulirati njihove interese i želju za učenjem, a možda i jednog dana slijediti STEM karijeru. Ne možete podcjenjivati koliko društveno korisno učenje može obogatiti vaše znanje, kroz stvarne događaje putem kojih učenici dolaze do STEM ideja i pronalaze načine kako te ideje i realizirati.
Studenti mogu istražiti načine borbe protiv beskućništva koristeći matematiku, znanost i tehnologiju kako bi istražili načine za podizanje i uklanjanje kroničnog beskućništva u lokalnoj zajednici. Neki od projekata koje su studenti proveli u SAD-u obuhvaćali su pružanje neophodnih potreba za preživljavanje beskućnika, na primjer:
STEM je dio našeg svakodnevnog života. Koristimo ga svaki dan u stvarnim životnim situacijama. Pružajući učenicima priliku da istraže ideje vezane uz STEM, djecu izlažemo matematici i prirodnim znanostima na način koji je ugodan i zanimljiv, a prije svega zabavan.
Svjesni smo da je smjer u kojem se kreće naš svijet onaj koji je usmjeren na tehnologiju i koji poziva na kreatore inovacija više nego ikad. Cilj povezivanja STEM-a i društveno korisnog učenja je poticanje interesa za znanost u nastojanju da učenici/studenti upotrijebe znanje koje nauče kao način rješavanja problema zajednice, ali i kao način da se integriraju u teme koje će ih možda pretvoriti u buduće vođe.