Partnerske organizacije iz zajednice mogu željeti/trebati redizajnirati svoje DKU projekte kako bi ih prilagodile COVID/post-COVID potrebama. U nekim slučajevima, možda su primijetili nove potrebe u zajednici s kojim se žele baviti ili su se njihove aktivnosti promijenile i žele prilagoditi DKU projekt, zadržavajući pri tom svoju glavnu misiju.
Uključivanje studenata u istraživanja provedena u zajednici može biti dobra opcija obzirom da bi prikupljanjem podataka mogli pridonijeti:
– utvrđivanju veličine potrebe,
– razumijevanju tko još radi na toj potrebi (ovo bi moglo biti važno kako bi mogli učiti od drugih ili uspostaviti novu suradnju)
– definiranju aktivnosti koje se mogu provoditi u postpandemiji, uključujući rad sa studentima i s volonterima.
Dobar korak u ovom smjeru je svakako razgovor s organizacijama iz zajednice kako bi što bolje razumjeli kako je pandemija utjecala na njihovu organizaciju i korisnike kojima služe. Ovo je važno za definiranje prioriteta vezano za oblik DKU koji je potreban (i dopušten, ovisno o fazi pandemije).
Primjer iz provedbe kolegija SP-DKU u akademskoj godini 2019./20.:
Studenti su trebali u sklopu DKU projekta s udrugom Naša dica organizirati manifestaciju na Rivi za obilježavanje Svjetskog dana svjesnosti o autizmu (2.travnja). Obzirom na epidemiološke mjere vezane za Covid-19, planirane aktivnosti nije bilo moguće provesti te su mentori (EFST i udruga) i studenti zajednički prilagodili operativni plan projekta online izvedbi. Studenti su organizirali online medijsku kampanju povodom Svjetskog dana svjesnosti o autizmu. Snimili su promotivno-edukativni video u suradnji s Cheerleading klubom, pozvali na sudjelovanje lokalnu zajednicu da se uključi sa svojim fotografijama i videozapisima, komunicirali s medijima te otvorili Facebook stranicu „Pruži ruku, zapleši s nama, učini naša lica nasmijana“ putem koje su objavljivali izrađeni sadržaj i komunicirali sa zajednicom.
Dobra ideja je također, raspraviti s profesorima i sa studentima o načinima na koje bi se mogli angažirati tijekom pandemije ili pridonijeti društvenom i ekonomskom oporavku u postpandemijskom razdoblju. Sveučilišta mogu pokrenuti socijalne/društvene hackathone, kako bi se razradile ideje koje bi se mogle prevesti u DKU projekte. Primjer takvog hackathona je Hack4Split koji se već tri godine provodi u suradnji s lokalnim udrugama.
Izvori: