Studenti geografije Sveučilišta George Washington, upisani na tečaj urbane održivosti, surađivali su s Anacostia Watershed Society kako bi pomogli obnoviti i održati ekosustav rijeke Anacostia. Na Sveučilištu Wisconsin studenti su radili s Habitat for Humanity kako bi izgradili stanove za obitelji s niskim primanjima.
Pored tercijarnog obrazovanja, društveno korisno se učenje koristi i na razini osnovnog i srednjeg obrazovanja, na primjer, koristeći se izvorima National Geographic-a pronašli smo primjer kako se studentima na tečaju iz znanosti o zemlji u New Yorku pomoglo da više razmišljaju kao znanstvenici tako da ih uključe u inicijative održivosti u stvarnom svijetu.
Ovo su samo neki od primjera različitih vrsta projekata društveno korisnog učenja kojima se studenti bave u različitim akademskim institucijama.
Društveno korisno učenje je strategija podučavanja, aktivnost učenja i obrazovna filozofija koja potiče aktivno i angažirano učenje integrirajući iskustveno učenje i studentska istraživanja s učenjem u učionici kroz rad u zajednici. Ukratko, društveno korisno učenje je pristup poučavanju i učenju koji se temelji na nastavnim planovima i programima koji studentima omogućuju izravno stavljanje akademske teorije u praksu stvarnog svijeta.
Specifičnosti projekta društveno korisnog učenja ovisit će o institucionalnoj misiji, akademskoj disciplini i programu, stupnju i vrsti te specifičnim ciljevima učenja. Projekti DKU mogu se integrirati u bilo koji predmet na bilo kojoj akademskoj razini. Mogu biti interdisciplinarni i mogu se proširiti na više od jednog tečaja. DKU ima dugu povijest i značajnu istraživačku bazu. Temelji se na ideji da je učenje učinkovitije ako nije samo teoretsko, već i iskustveno i istraživačko (to jest, učenje se poboljšava stavljanjem teorije u praksu i izravnim ispitivanjem). Stoga učenicima pruža priliku da razviju šire i dublje razumijevanje sadržaja kolegija i vještina razmišljanja višeg reda primjenom sadržaja dok ga uče.
Budući da su projekti DKU utemeljeni u zajednici i provode se u partnerstvu s organizacijama u zajednici, oni uključuju više dionika u proces učenja i stoga, ako su osmišljeni i provedeni na odgovarajući način, mogu dovesti do akademski rigoroznijeg i smislenog iskustva učenja.
DKU također ima potencijal za poboljšanje osobnog i društvenog razvoja, kao što su interpersonalna komunikacija i vještine timskog rada, vještine građanstva i građanskog angažmana, samoefikasnost, etički razvoj i društvena odgovornost, od kojih su svi važni za stalni razvoj demokratskih društava.
Budući da se projekti DKU provode u partnerstvu s organizacijama u zajednici, trebali bi biti osmišljeni u suradnji s partnerima. S obzirom na potencijalne prednosti društveno korisnog učenja, mnogi koledži i sveučilišta sada imaju centre za društveno korisno učenje i programe koji pružaju resurse nastavnicima kako bi im pomogli u učinkovitom oblikovanju DKU tečajeva. Centri za DKU obično su odgovorni za uspostavljanje i održavanje partnerskih odnosa i za osiguravanje resursa potrebnih za osmišljavanje učinkovitih tečajeva DKU.
Provedba društveno korisnog učenja na institucionalnoj razini uključuje sljedeće korake: planiranje, osmišljavanje, organiziranje, provedbu, institucionalizaciju, praćenje, procjenu i evaluaciju. Učinkoviti tečaj za DKU je više od zahtjeva da učenici rade u zajednici i napišu izvješće o njemu; umjesto toga, djelotvorna inicijativa za DKU djeluje u suradnji s partnerom i jasno definira uloge i odgovornosti svih strana (tj. akademske institucije, instruktora, studenta i partnera u zajednici), koristi koje će svaka stranka dobiti i ishode koje treba postići svaka strana. Upravo taj uzajamno koristan odnos pomaže da projekt DKU bude vrijedan za sve strane.
Najbolje prakse temeljene na istraživanju
Bez obzira na vrstu ili razinu akademske institucije, nastavnici neprestano traže načine za poboljšanje akademskog uspjeha, kao i stope zadržavanja i diplomiranja. Sljedeće najbolje prakse i načela mogu pomoći u usmjeravanju nastavnika da poboljšaju uspjeh učenika kroz DKU:
Društveno korisno učenje je iskustveno učenje koje se temelji na konstruktivističkoj filozofiji poučavanja i obrazovnom modelu za društveno koristan rad . Pomaže u stvaranju smislenijeg učenja za studente i pomaže akademskim institucijama i društvenim organizacijama da postanu bolji upravitelji u njihovoj službi čovječanstvu.
IZVORI: