Kao rezultat profesionalnog iskustva u razvoju programa društveno korisnog učenja, M.Gail Hickey identificirala je 15 načela koja fakulteti trebaju uzeti u obzir prilikom provedbe reciprociteta u partnerstvu s neprofitnim organizacijama u zajednici.
Nevjerojatno je što se može stvoriti pomoću posjetnice i nekoliko web stranica. Preporučuje se da program ima stranicu na kojoj možete opisati što je to društveno korisno učenje, adresirati često postavljana pitanja, opisati proces provjere kaznene evidencije i popisne obrasce koje će učenici koristiti. Korisna je i stranica na kojoj popisujete svakog partnera (i povezujete naziv njihove organizacije i njihove početne stranice ako je imaju) s opisom njihove organizacije i postovima trenutnih volonterskih radnih mjesta. Korištenje standardiziranih obrazaca korisno je za sve uključene. Kada učenici pročitaju različite opise volonterskih poslova, učenici se upoznaju s formatom i navikavaju se na pronalaženje informacija o eksplikacijama i zahtjevima za radno mjesto. Standardizirani obrasci također pomažu neprofitnim organizacijama koje nisu navikle na pisanje volonterskih opisa poslova koji opisuju različite pojedinosti koje učenici trebaju znati prilikom donošenja odluke. Neprofitne organizacije vole sudjelovanja u programima; daje im javno priznanje, suradnje koje mogu prijaviti svojim donatorima i partnerima. Standardizirani oblici također stvaraju osjećaj programskog jedinstva i kontinuiteta za sveučilište jer koordinira volonterska radna mjesta među različitim neprofitnim organizacijama s kojima održavaju trajne suradničke odnose.
Partneri u zajednici rijetko žele trošiti vrijeme na studente koji ne žele volontirati. Neprofitne organizacije oslanjaju se na učenike da se pojave i učine ono što su obećali. Partneri u zajednici također često tvrde da je teško kada se studenti/volonteri ponašaju neosjetljivo na svakodnevne borbe rizičnih i ranjivih skupina. S obzirom na to, partneri u zajednici često priznaju da troše i više vremena jer je dio njihove edukativne uloge i objašnjavanje učenicima važnost razvijanja programa koji zadovoljavaju trenutne potrebe kao i programe koji se bave temeljnim pitanjima strukturalne nepravde. Neprofitna će organizacija vjerojatnije surađivati s fakultetom ako obeća da će učenike učiti da se odgovorno ponašaju. Ako fakultetsko osoblje razjasni s neprofitnom organizacijom i sa studentima sva ključna pitanja, tj. na koji će se način odvijati komunikacija(e-mail, telefon), kako studenti komuniciraju s klijentom, kako se učenici ponašaju na lokaciji, koliko su vremena (sati, dani) učenici dužni odraditi, kada se ne mogu pojaviti i ako se definiraju posljedice za učenika ako ne uzime volonterski posao ozbiljno, kolaborativne veze imaju veće šanse da postanu jače i trajnije s vremenom. Preporuča se da profesori strukturiraju program tako da loša procjena neprofitnog partnera na neki način utječe na ocjenu učenika. To omogućuje partneru u zajednici da zna da je njihova evaluacija konzekventna ako položaj studenta postane težak.
Jednom kada je program društveno korisnog učenja osmišljen, važno je formalizirati suradnički odnos na individualnim sastancima s odgovornom osobom iz neprofitne organizacije. Sastanak može biti pomalo strukturiran ako pružate pakete informacija koji se odnose na često postavljana pitanja, ili informacije o provedbi programa itd. Manje neprofitne organizacije mogu pozdraviti strukturiran opis radnog mjesta volontera, smatrajući da je to koristan alat za koordiniranje mogućnosti volontera za širu javnost izvan njihove suradnje na sveučilištima. Veće neprofitne organizacije mogu željeti delegirati formular za opis radnog mjesta volontera članu osoblja koji će služiti kao stvarni supervizor za studenta na mjestu gdje se usluga obavlja. Preporučuje se da članovi fakulteta razjasne tko će biti supervizor za svaki opis volonterskog posla, budući da više članova osoblja može biti uključeno u stvarni svakodnevni rad.
Neprofitne organizacije djeluju pod značajnim financijskim pritiskom i podliježu visokim stopama fluktuacije osoblja. Kao i kod akademika, i osoblje nefrofitnih organizacija je često motivirano misijom svoje organizacije jer sigurno ne bi učinili ono što rade za plaću koju primaju da nema motiva. Prilikom povezivanja s njima, suradničkom odnosu pomaže ako fakultet namjerno komunicira svijest o njihovom radnom opterećenju, da im ukaže na zahvalnost za vrijeme kako bi odnos bio win-win i podoban za sve uključene strane.
Ako fakultet dovede studente da vide čime se neprofitne organizacije bave na licu mjesta, to pokazuje poštovanje prema onome što rade i omogućuje im da prikažu svoje aktivnosti. Profesorica M. Gail Hickey je sudjelovala u maratonu “Tour day” gdje je dovela studente. Iz njenog iskustva bi ponekad u jednom danu, studentska grupa posjetila desetak organizacija i sudjelovala u volonterskoj službi. Partnerske organizacije su bile sklonije provoditi vrijeme s učeničkom skupinom čak i ako njihova organizacija nije bila poslužena ako su znali da grupa služi drugoj organizaciji i da će u nekom trenutku njihova organizacija biti uključena u rotaciju službe.
Znanstvenici moraju procijeniti i koristiti svoja recenzirana istraživanja u svom radu; međutim, praktično znanje partnera u zajednici je relevantno i često pronicljivo. Preporučuje se da nastavnici aktivno pružaju mogućnosti partnerima u zajednici da s autoritetom razgovaraju o tome što rade i znaju iz svog iskustva. To može imati različite oblike. Vođe neprofitinih organizacija mogu biti pozvani kao gostujući predavači, razgovarati s studentskim klubom ili surađivati kao savjetnici na javnom događaju o temi zajednice.
7.Kad god je to moguće, suradnički projekti
Studentska praksa mora biti dobar izbor za sveučilište, studente i partnere u zajednici, pa se preporuča da se fakultet osvrne na sveučilišnu kulturu i da se također posavjetuje s partnerima u zajednici kako bi raspravio da li je odnos suradnje prikladan ili ne. Ako nastavnici i neprofitne organizacije osmišljavaju zajednički događaj, preporučuje se da fakultet pozove vođe zajednica da predlože govornike, kao i teme za razmatranje. Ako pitate suradnike žele li biti javno priznati kao partneri, oni obično izražavaju zahvalnost sveučilišnom osiguravanju javnog priznanja i medijske pokrivenosti. Ako se bavite istraživanjem u zajednici, predstavnici neprofitnih organizacija postaju prikladno integrirani u istraživački proces.
8.Ne pretjerujte
Što program društveno korisnog učenja postaje više javan, od nastavnika će se sve više tražiti da služe u zajednici (npr. Služe u neprofitnim odborima, surađuju s drugim organizacijama u zajednici, itd.). Preporučuje se da fakultet ima dugoročno gledište i da pristaje na služenje u odborima ali za ograničene vremenske okvire. Ako nastavnici namjeravaju razviti široku lepezu suradnje u zajednici, mogli bi razmisliti o namjernom rotiranju članstva u odborima.
Prilikom odabira partnera u društveno korisnom učenju, potražite raznolikost mogućnosti temeljenih na različitim društvenim pitanjima i različitim interesima učenika. Osim odabira partnera koji se bave rasnim i spolnim razlikama, nastavnici bi mogli razmotriti mogućnost da imaju studente koji su zainteresirani za učenje dijaloga u različitim svjetonazorskim prilikama. Također se preporučuje da fakultet razvije praksu za studente kroz širok spektar socijalnih pitanja kao što su beskućništvo, nesigurnost u hrani, seksualna trgovina, samohrano roditeljstvo, briga o djeci, okolišna pravda, novinarstvo, itc.
Projekt društveno koisnog učenja bit će stabilniji kada fakultet razvije mrežu neprofitnih organizacija jer će biti godina kada će neke neprofitne organizacije prestati postojati, ili će biti u takvoj administrativnoj tranziciji da je bolje preusmjeriti studente na drugačiji interes dok se ta neprofitna organizacija ne stabilizira. Osim toga, nastavnici bi mogli imati na umu da učenike često motiviraju aktualna medijska izvještavanja za određena socijalna pitanja. Interes studenta će se pojaviti u tandemu s promjenama u javnosti.
Kada neprofitna organizacija postane partner i doda se na web-lokaciju, nastavnici možda neće imati razlog upoznati se jedan-na-jedan s vezom iz neprofitne organizacije. Ažuriranje objavljivanja internetskih stranica za opise volonterskih poslova pruža savršenu godišnju priliku za kontaktiranje neprofitne veze. Fakultet saznaje što se događa s neprofitnom organizacijom tijekom godišnjeg “check in-a” i ažuriranja partnera u zajednici. Preporučuje se da fakultet vidi ovo vrijeme i kao jednu priliku za njegovanje dobrog suradničkog partnerstva (npr. da vidi kako neprofitna organizacija radi kao organizacija, procijeni kako napreduje odnos partnerstva i naravno, da se vidi ažuriranje opisa radnog mjesta volontera.)
Neprofitne organizacije u zajednici ne “izlaze mnogo”. Iz tog razloga, neprofitne veze često cijene priliku da se povežu s drugim neprofitnim vođama u zajednici. Konkretno, neprofitne organizacije osobito cijene kada im se omogući da kroz nekoliko minuta opišu svoje aktivnosti grupi studenata i drugim liderima neprofitnih organizacija. Neprofitne organizacije vole znati što druge organizacije čine da bi pridonijele zajednici.
Na fakultetu na kojem radi profesorica M.Gail Hickey, organizira se godišnji ručak za sve sudionike stažiranja i prakse kroz društveno korisno učenje. Fakultetsko osoblje i njihovi neprofitni nadzornici su pozvani da podijele dobar obrok. Uprava zahvaljuje partnerima na radu sa studentima i fakultetima. Supervizori iz neprofitnih organizacija javno su priznati i navedeni u programu. Učenici, njihovi neprofitni nadzornici i fakultetsko osoblje sjede zajedno za stolom uz neformalni razgovor. Na taj se način potvrđuje vrijednost održavanja suradnje partnerstva.
Preporučuje se da fakultet uključi što je više moguće odjela. Važno je da fakultetsko osoblje bude svjesno da kad se uključe u zajednicu kao zaposlenici sveučilišta, oni sa sobom “nose” sveučilište. To implicira kolege u različitim odjelima. Neće se svatko na sveučilištu složiti s vašim suradničkim pristupom, tako da razvoj dugoročnih suradničkih odnosa sa zajednicom uključuje kultiviranje zajedničkog načina razmišljanja među ostalima na sveučilištu: administracija programa, komunikacije za medijska izdanja i odnose s javnošću (kada televizija, novine žele intervjue i sl.), odbor za događaje u kojem se organiziraju događaji, dopuštenja ako rade sa učenicima srednjih škola, itd. Fakultet nikada ne može previše komunicirati u tom pogledu. Korisno je djelovati na principu da se uključe svi koji mogu biti uključeni.
Kad god je moguće, naznačite određene datume i prilike koji se mogu podudarati s godišnjicama zajednice ili volonterskim agencijama i na taj način umnožite mogućnosti medija povezane s vašim radom. Što je još važnije, šaljete javnu poruku suradnicima da ozbiljno shvaćate sudjelovanje zajednice i svjesni ste što se događa izvan zidova sveučilišta. Ako vodite neki događaj, razmislite o tome da ga povežete s kulturom volontera.
Izvori:
Hickey, M.Gail, „ Reflecting on service-learning in higher education: Contemporary issues and perspectives“