Različite vrste institucija imaju izrazito različite misije i tradicije i stoga mogu zauzeti različite pristupe kada govorimo o društveno korisnom učenju. Većina fakulteta usko je povezana sa zajednicom, a njihova misija je utemeljena u službi zajednice. Budući da se usredotočuju prvenstveno na poučavanje, a ne na istraživanje, društveno korisno učenje se često vrednuje kao pedagogija koja potiče učenje akademskog sadržaja kroz rad u zajednici gdje je student zapravo glavni akter.
Misija “land-grant” i drugih velikih javnih istraživačkih sveučilišta obuhvaća nastavu, istraživanje i pružanje pomoći te tehničku pomoć lokalnim zajednicama i globalnom društvu. “Land-grant” sveučilišta, kao i druga istraživačka sveučilišta, nastoje utemeljiti svoje usluge društveno korisnog učenja u širem kontekstu angažmana zajednice. Međutim, mnogo je manje vjerojatno da će se pojam “socijalna pravda” koristiti u istraživačkim institucijama. Premda se misija land-grant sveučilišta dobro oslanja na društveno korisno učenje, izazov s kojim se velika istraživačka sveučilišta suočavaju je fokusiranje na opsežna velika istraživanja. Kao rezultat toga, članovi fakulteta mogu nerado stvarati i podučavati kroz društveno korisno učenje koje nije povezano s njihovim istraživačkim prioritetima.
Institucije liberalne umjetnosti promiču liberalno obrazovanje kao filozofiju obrazovanja koja priprema i osnažuje pojedince da se nose sa složenošću, promjenom i raznolikošću. Liberalno obrazovanje nudi studentima široko znanje o znanosti, kulturi i društvu, kao i temeljito proučavanje u određenom području fokusiranja. Umjesto isticanja primijenjenog studija ili stručnog usavršavanja, kolegiji liberalnih umjetnosti obrazuju studente za društvenu odgovornost, i razvijaju jake i prenosive intelektualne i praktične vještine, kao što su komunikacija, rješavanje problema i kreativnost. Mnoge institucije liberalne umjetnosti povezuju društveno korisno učenje zajedno s drugim obrazovnim praksama kako bi se studentima omogućilo da ispune željene ishode liberalnog obrazovanja.
Povijesni “crni” koledži i sveučilišta osnovani su kako bi osigurali fakultetsko obrazovanje za podzastupljene studente i stvorili zajednicu dobro obrazovanih Afroamerikanaca koji mogu pridonijeti, zauzvrat, dobrobiti i vitalnosti zajednice crnaca i šire zajednice. Ova povijesna misija je čvrsti temelj na kojem se mogu graditi programi društveno korisnog učenja. Društveno korisno učenje u povijesno crnim institucijama također se temelji na afričko-američkoj tradiciji rada koja je ukorijenjena u afričkom nasljeđu povezanosti i međugeneracijske obveze.
Institucije utemeljene na vjeri uglavnom se usredotočuju na duhovni rast studenta i integriraju moralna pitanja u nastavni plan i program. Njihove misije često izričito izražavaju uslugu drugima i promiču socijalnu pravdu kao temeljnu. Društveno korisno učenje u mnogim religiozno povezanim fakultetima i sveučilištima ima i akademske i duhovne svrhe i željene rezultate.
Izvori:
Jacoby, B. (1996). Service-learning in today’s higher education. In B. Jacoby et al. (Eds.), Service-learning in higher education: Concepts and practices. San Francisco: Jossey-Bass.
Jacoby, B. Service-Learning Essentials: Questions, Answers, and Lessons Learned (Jossey-bass Higher and Adult Education Series). San Francisco: Josey-Bass.