“Akademska zajednica mora postati snažniji partner u potrazi za rješenjima najvažnijih društvenih, građanskih, ekonomskih i moralnih problema. To znači povezati bogate i značajne ljudske i materijalne resurse sveučilišta s našim najvažnijim društvenim, građanskim i etičkim problemima, s našom djecom, predškolskim ustanovama, našim školama, našim nastavnicima i našim gradovima. Ali, ako zagrebemo dublje, čvrsto sam uvjeren kako nam nije potrebno još novih programa, već viša svrha, izraženiji osjećaj misije, jasniji smjer u kojem možemo pokrenuti postojeće djelatnosti, osobito nastavu i istraživanje (…)”( Boyer,1996.,19-20).
STVARANJE ODNOSA
Što se očekuje od nastavnika?
- otvorenost za suradnju sa zajednicom
- uspostavljanje i rukovođenje partnerskim (istraživačkim) projektima + odgovornost u pronalasku partnera/suradnika
- osmišljavanje i priprema ‘nekonvencionalnih’ nastavnih programa
- upoznavanje studenata s (novim) nastavnim modelom
- osmišljavanje/planiranje/programiranje terenskog rada
- poticanje i vođenje timskog rada + briga za studente
- adekvatno dokumentiranje vlastitoga rada, a osobito rada studenata i njihovog napretka (važnost refleksije)
- interdisciplinarnost
- osiguranje materijalnih sredstava za provedbu aktivnosti
➔ … MOTIVACIJA + PREDANOST + UPORNOST
Što se očekuje od studenta?
- otvorenost za suradnju sa zajednicom
- odgovornost
- predanost
- kontinuitet
- poštivanje pravila rada organizacije (npr. zaštita identiteta korisnika)
- odgovornost u odnosu s korisnicima/štićenicima (f2f)
- spremnost na timski rad
- povezivanje kurikularnih koncepata i vlastitog iskustvenog učenja
- povezivanje ‘novog’ iskustva s konceptom osobne društvene odgovornosti i civilnog zalaganja
- refleksija – refleksivni dnevnici
- …
Što se očekuje od partnera u zajednici?
- analiza potreba/problema
- otvorenost za suradnju
- redovna komunikacija s nastavnikom
- spremnost za angažman od nekoliko sati tjedno u radu sa studentima
- sustavno praćenje/mentoriranje studenata
- participacija u osmišljavanju nastavnih aktivnosti/izvedbenog programa
- participacija u osmišljavanju vrednovanja ishoda učenja
- razumijevanje konteksta iz kojeg dolaze nastavnici i studenti
- profesionalan odnos u radu sa studentima – etika rada s mladima!
- …
IZVORI:
- Radionica „Što je to društveno korisno učenje?“
- Ćulum B., Ledić J., Učenje zalaganjem u zajednici – integracija visokoškolske nastave i zajednice u procesu obrazovanja društveno odgovornih i aktivnih građana, 2010.