EUROPE ENGAGE
November 21, 2018Ono što čini društveno korisno učenje jedinstvenim: refleksija i uzajamnost
November 28, 2018
POKAZATELJI STANDARDA KVALITETE DRUŠTVENO KORISNOG UČENJA SU:
- Poznavanje stvarnih realnih potreba
- Partnerstvo
- Reciprocitet
- Definirani ciljevi
- Veza sa nastavnim planom i programom
- Građansko učenje
- Učenje o stvarnom svijetu kroz praksu
- Aktivno sudjelovanje studenata
- Sustavno poticanje razvoja mišljenja kod studenata
- Osiguravanje podrške i mentorstva za studente
- Ponuda odgovarajućih vremenskih okvira
- Uključivanje evaluacije i dokumentacije
- Vrijednosti transdisciplinarnosti
- Održivost
1. Poznavanje stvarnih realnih potreba
Pokazatelji
- DKU proučava i istražuje stvarne građanske potrebe
- DKU je smisleno i relevantno za zajednicu i studente
- Istražuje pitanja koja su ključna za društveno, građansko, kulturno, gospodarsko i političko društvo.
2. Partnerstvo
Pokazatelji
- Savjetovanje sa partnerima iz zajednice
- Organizacije unutar zajednice se vrednuju kao partneri
3. Reciprocitet
Pokazatelji
- Postoji protok znanja, informacija i koristi u oba smjera između Sveučilišta i njegovih partnera u svim aktivnostima zajednice.
- Svaka osoba, organizacija i entitet uključen u funkcije društveno korisnog učenja se javlja i kao učitelj i kao učenik
4. Definirani ciljevi
Pokazatelji
- Definirani ciljevi su dostupni i mjerljivi, za specifični DKU projekt.
- O ciljevima i vrijednostima se raspravlja sa predstavnicima zajednice tj. partnerima.
5. Veza s nastavnim planom i programom
Pokazatelji
- Sustav DKU je povezan s kurikulumom / studijskim programom studenata
- Učitelji i ostalo akademsko osoblje su aktivno uključeni u provođenju DKU
- DKU se sustavno integrira u studijske programe
- DKU je integriran u studijski program, a ECTS bodovi predstavljaju opterećenje i definirane ishode učenja kolegija.
6. Građansko učenje
Pokazatelji
- Građansko učenje bazirano na razvoju osobnih i društvenih kompetencija, važna je kategorija ciljeva studentskog učenja(osim akademskih ciljeva učenja)
7. Učenje o stvarnom svijetu kroz praksu
Pokazatelji
- Teorija naučena iz knjiga se promatra u kontekstu stvarnog svijeta
- DKU pruža mogućnosti učenja i produbljivanja razumijevanja svih sudionika (studenata, nastavnika i partnera u zajednici)
8. Aktivno sudjelovanje studenata
Pokazatelji
- Studenti imaju snažan glas u planiranju, provedbi i vrednovanju unutar DKU
9. Sustavno olakšanje učenicima
Pokazatelji
- DKU olakšava aktivno, redovito i trajno razmišljanje studenata, da razvijaju kritički način mišljenja i da nemaju straha podijeliti svoje mišljenje o određenom problemu ili rješenju
- U ovom procesu je jako bitna uloga nastavnog osoblja, sa studentima podijeliti osobno mišljenje ali ga nikada nametati. Svaku raspravu voditi argumentirano i poticati diskusije.
- Na razmišljanje studenata mogu utjecati i partneri u zajednici. Dati priliku da se upoznaju s problemima civilnog društva.
- Promišljanje na ovaj način vodi do razumijevanja različitih perspektiva i izazova.
- Postoji mehanizam koji potiče studente da povežu svoje iskustvo sa akademskim nastavnim planom i programom
- Postoji mehanizam koji potiče studente da razmišljaju o učincima službe
10. Osiguravanje podrške i mentorstva za studente
Pokazatelji
- Podrška i podučavanje za studente osigurana je od strane akademskog osoblja
- Podrška i podučavanje za studente osigurana je od strane partnera u zajednici
11. Ponuditi odgovarajuće vremenske okvire
Pokazatelji
- DKU nudi odgovarajuće vremenske okvire za stjecanje iskustva
- DKU nudi odgovarajuće vremenske okvire za učenje u zajednici tj. učenje kroz praksu
12. Uključiti evaluaciju i dokumentaciju
Pokazatelji
- Evaluacija je uključena kao sastavni dio aktivnosti DKU
- Dokumentacija je uključena kao sastavni dio aktivnosti DKU
- Rad centra za DKU predstavljen je javnosti
- Centar za DKU daje članovima zajednice priliku za javnu raspravu i dijalog
13. Vrijednosti transdisciplinarnosti
Pokazatelji
- Aktivnosti DKU su transdisciplinarne
14. Održivost
Pokazatelji
- Očekuje se da će aktivnosti DKU imati utjecaja na zajednicu
- Potrebno je osigurati sredstva za nastavak rada u budućnosti
- Zajednica se treba također pobrinuti za dugoročnu održivost programa